Op het werk zijn er wel eens uitgebreide borrels of personeelsfeesten. Dit kan 1 keer per jaar zijn of zelfs 2 keer. Wil je voor het organiseren hiervan meer tips hebben? Lees dan gauw verder.

Gastenlijst

Voordat je gaat beginnen met de voorbereidingen voor het feest, is het een aanrader om alvast te weten hoeveel gasten er aanwezig zullen zijn. Aan de hand hiervan kun je namelijk inschatten hoeveel drank en eten er nodig zal zijn, maar ook is het handig voor als je het feest op een andere locatie wilt houden. Je wilt namelijk niet dat de zaal of locatie groter is dan het aantal mensen dat aanwezig is!

Daarnaast zou je ook een dresscode kunnen vaststellen voor het feest. Dit geeft niet alleen een idee hoe iemand gekleed moet komen, maar ook creëer je hiermee een sfeer. Ook is het leuk als je aan de hand hiervan kunt decoreren. Je kan namelijk nooit fout zitten met een themafeest.

Hapjes en drankjes

Catering is waarschijnlijk wel het belangrijkste element bij het organiseren van een feest. Al je gasten moeten namelijk voorzien zijn van voldoende eten en drinken. Daarnaast zijn er ook een aantal gasten die bijvoorbeeld vegetarisch of veganistisch zijn waar je ook rekening mee moet houden. Hierbij is het een aanrader om je catering in twee delen te verdelen, namelijk voor de gasten die wel vlees eten en voor de mensen die geen vlees eten. Overigens kun je ook van tevoren aangeven bij de cateraar als er enkele gasten zijn met bepaalde allergieën.

Mocht je voldoende budget hebben, dan kun je uiteraard ook kiezen voor een luxe catering. Hierbij moet je denken aan catering op hoog culinair niveau eventueel in combinatie met een gelijksoortige aankleding van de ruimte. Dit zou een aanrader kunnen zijn om een speciale gelegenheid te vieren.

Entertainment

Uiteraard mag entertainment niet ontbreken op een feest, dus is het eigenlijk wel noodzakelijk dat je een goede dj inhuurt. Een tip hiervoor is om een dj in te huren die van alles en nog wat draait, omdat het anders te eentonig wordt gedurende de avond, maar ook omdat iedereen een andere smaak muziek heeft. Zo hou je iedereen, inclusief jezelf, tevreden en kun je er een zeer geslaagde avond van maken.